Persondatapolitik

Hvis du giver personoplysninger til Dansk IT, ønsker vi at du skal føle dig tryg ved, at vi beskytter dine data. Vi opfordrer til at du læser Dansk IT’s nedenstående persondatapolitik.

Read in English

Dansk IT indsamler personoplysninger via hjemmesiden. Hvad enten du er gæst på vores hjemmeside eller medlem af Dansk IT, så indsamler og behandler vi altid personoplysninger efter gældende lovgivning og vejledninger.

Når du er gæst på dit.dk eller når du afleverer persondata til Dansk IT skriftligt, ved personlig kontakt eller ved brug af digitale tjenester, accepterer du samtidig vores persondatapolitik.
Dansk IT tilstræber altid at sikre størst mulige gennemsigtighed i forhold til indsamling og anvendelse af persondata.

Brug af personoplysninger

Personhenførbare oplysninger gives kun til tredjepart, hvis det er nødvendigt for at kunne levere den service eller aktivitet som den registrerede har tilmeldt sig, og oplysningerne vil af tredjepart alene blive brugt til det konkrete formål. Vi indsamler aldrig personhenførbare oplysninger, uden at du selv har givet os disse oplysninger ved registrering, køb eller deltagelse i en undersøgelse m.v.

Personoplysninger bruges til at gennemføre det køb eller den service, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med. Oplysningerne bruges derudover til at få større kendskab til dig og øvrige brugere af websitet. Denne brug kan bl.a. omfatte undersøgelser og analyser, der er rettet mod en forbedring af vore produkter, tjenester og teknologier, samt visning af indhold, der er tilpasset dine interesser.

Når du tilmelder dig vores nyhedsbreve og anmoder om at modtage anden markedsføring, indsamler vi navn og e-mailadresse samt dine præferencer.

Dansk IT indsamler data via følgende kanaler

E-mails sendt til fællespostkasse eller medarbejdere hos Dansk IT

Formål: Dialog med medlemmer og ikke-medlemmer.

Tilmeldingsformularer

Formål: Registrering af deltagelse på kurser, certificeringer,  konferencer og på vej hjem-møder mv.

Tracking og statistik

Via hjemmeside (herunder Google Analytics), nyhedsbreve, sociale medier, online-surveys og annoncering online

Formål: Drift og optimering af Dansk IT’s digitale ydelser.

Medlemshåndtering

Formål: Medlemssystemet bruges til medlemsservice og foreningens drift. Her indsamles eksempelvis navn, jobtitel, email-adresse, faktureringsadresse, arbejdssted, telefonnummer, køn, alder og interesseområder. 

Certificeringer

Formål: Vi indsamler og gemmer data om certificeringer for at kunne dokumentere, hvem der har hvilke certificeringer for bl.a. at kunne genudstede certifikater samt målrette informationer til de kandidater som i øvrigt har sagt til at de må kontaktes.

Diplom

Dansk IT har indgået et samarbejde med DiplomaSafe om udstedelse af digitale kursusdiplomer og eksamenscertifikater for Dansk IT Arkitektur Certificering. Det betyder blandt andet, at kursusdiplomer udstedt af Dansk IT efter 01.08.2018 kan verificeres online hos DiplomaSafe. Her kan du læse DiplomaSafes erklæring om privatlivsbeskyttelse. Hvis du ikke ønsker et elektronisk diplom eller hvis du ønsker at høre mere om DiplomaSafe, kan du kontakte Dansk IT på mail dit@dit.dk eller tlf. 33 11 15 60.

Opbevaring af data

Dansk IT opbevarer altid data på en sikkerhedsmæssig forsvarlig måde. Vi gemmer dine personlige oplysninger med begrænset adgang, som er placeret i kontrollerede faciliteter, og vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om vores brugeroplysninger håndteres forsvarligt og under stadig hensyntagen til dine rettigheder som bruger.

Hvem kan tilgå data?

Data kan kun tilgås af medarbejdere i Dansk IT’s sekretariat og deles kun med tredjepart i det omfang det er nødvendigt for at servicere den enkelte registrerede. I de tilfælde har Dansk IT indgået databehandleraftaler.

Når du tilmelder dig et arrangement, giver du samtidig tilladelse til, at dit navn, titel samt arbejdsplads vil fremgå af en deltagerliste, som vil være tilgængelig for samtlige deltagere til det pågældende arrangement. Deltagerlisten bliver slettet en uge efter arrangementets afholdelse.

Når du melder dig ind i et netværk, udvalg, fagråd eller en arbejdsgruppe i Dansk IT, giver du samtidig tilladelse til at dit navn, titel, e-mail og arbejdsplads bliver delt internt i gruppen/netværket. Formålet er at indkalde til møder samt styrke samarbejdet og dialogen i gruppen.

Sletning af personoplysninger

Dine personoplysninger bliver slettet, når vi ikke længere har behov for at behandle dem til opfyldelsen af formålet. Statistiske data kan dog behandles og opbevares længere i anonymiseret form.

Indsigt og klage

Du har ret til at få oplyst, hvilke informationer Dansk IT opbevarer om dig. Hvis oplysningerne er forkerte, har du ret til at få dem rettet. Endelig har du ret til at få slettet oplysninger om dig hos Dansk IT, såfremt disse oplysninger ikke længere er relevante.

Kontakt

Har du spørgsmål til eller klager over, hvordan dine personoplysninger behandles, bedes du kontakte os på mail dit@dit.dk.


Mener du, at vores politik kan forbedres, er du velkommen til at sende dine forslag til dit@dit.dk. Vi vil løbende opdatere vores politik efter gældende vejledninger og lovgivning.

Dansk IT
Vermundsgade 38A, st. tv.
2100 København Ø



Opdateret 21. september 2022